English
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403

مشارکت دانشگاه‌های داخلی و بین‌المللی در بیستمین همایش ملی و نهمین کنفرانس بین الملل مهندسی ساخت و تولید

«بیستمین همایش ملی و نهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی ساخت و تولید» باهمکاری انجمن ساخت و تولید، جهاددانشگاهی، دانشگاه علم و فرهنگ و همچنین مشارکت علمی 63 دانشگاه داخلی، بین‌المللی و شرکت خصوصی، سوم و چهارم اسفندماه 1402 در دانشگاه علم و فرهنگ برگزارشد.

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علم و فرهنگ؛ دکتر علی سعداله – دبیر کنفرانس- با اشاره به استقبال محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی از نهمین دوره این کنفرانس بین‌المللی گفت: نهمین دوره همایش با 13 محور، موضوعاتی نظیر طراحی قید و بند، آزمون‌های غیرمخرب، مگاترونیک، رباتیک  اتوماسیون در تولید و... را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 105 داور علمی، 49 عضو کمیته داخلی و 10 عضو کمیته علمی بین المللی در این دوره از همایش مشارکت علمی داشته اند؛ افزود: از مجموع 143 مقاله ارسال شده به همایش، 129 مقاله فارسی و 14 مقاله به زبان انگلیسی بوده که 130 نهایت مقاله پذیرش قطعی شده اند.

دکتر سعداله با تاکید بر حضور پررنگ دانشگاههای دولتی، دانشگاه‌های آزاد اسلامی، موسسات آموزش عالی و همچنین شرکت‌های خصوصی فعال در صنعت تصریح کرد: 14 دانشگاه داخلی بیشترین مشارکت را در همایش داشتند که به ترتیب دانشگاه تربیت مدرس با 14 مقاله، دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه بیرجند هرکدام با 11 مقاله بالاترین درصد مشارکت را در همایش کسب کردند.

وی با اشاره به اهمیت استقبال پژوهشگران بینالمللی از همایش افزود: دانشگاه‌های بین‌المللی نظیر نورتهامپتون از کشور انگلستان، دانشگاه‌ جینجیانگ از کشور چین و دانشگاه‌  موناش از کشور استرالیا نیز مشارکت خوبی در «نهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی ساخت و تولید» داشته اند.

دکتر سعداله به شرح برنامه‌های همایش پرداخت و گفت: 2 کارگاه جانبی برای روز نخست و 3 کارگاه برای روز دوم همایش در نظر گرفته شده، همچنین در روز نخست 78 مقاله و روز پنجشنبه سوم اسفندماه نیز 54 مقاله به صورت شفاهی در 8 پنل تخصصی ارائه خواهد شد. در اختتامیه همایش نیز نگارندگان ۶ مقاله برتر -منتخب روسای کارگاه ها و داوران- و ۳ پایان نامه برتر دانشجویی معرفی شده و از ایشان تقدیر می‌گردد.

دکتر علی سعداله – دبیر همایش و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و فرهنگ- در پایان ضمن تشکر از حامیان مادی و معنوی،برگزارکنندگان و دست اندرکاران «نهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی ساخت و تولید» در خصوص تداوم همکاری‌های علمی و پژوهشی دانشگاه و صنعت ابراز امیدواری کرد.

گزارش تصویری از کارگاه های‌جانبی «بیستمین همایش ملی و نهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی ساخت و تولید»

در حاشیه «بیستمین همایش ملی و نهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی ساخت و تولید» پنج کارگاه تخصصی با حضور جمعی از استادان، متخصصان و دانشجویان علاقه‌مند در روزهای چهارشنبه دوم و  پنجشنبه سوم اسفند ماه 1402برگزار شد.

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری در روز نخست کارگاه‌های «طراحی بدنه خودرو با استفاده از نرم‌افزارAlias » با سخنرانی محمد صدرا بابایی و «بهینه‌سازی توپولوژی در نرم افزار المان محدودABAQUS » با سخنرانی علی زین‌العابدین بیگی برگزار شد.

 همچنین کارگاه‌های «تحلیل انباشتگی تلرانس ابعادی و هندسی» با سخنرانی محمد سطلانی، «راه‌اندازی کسب و کار در حوزه طراحی خودرو بین‌المللی» با سخنرانی محمدصدرا بابایی و «شبیه‌سازی فرآیندهای شکل‌دهی و ماشینکاری در DEFORM» با سخنرانی امیررضا کلانی در روز دوم همایش ارائه گردید.

طراحی دیجیتال خودرو، استاندارهای صنعتی، نقش ایرانیان در حوزه طراحی خودرو، آشنایی با کسب و کارهای بین المللی خودروسازی، آشنایی با بهینه‌سازی توپولوژی و یادگیری نرم افزارهای کاربردی موضوعات مورد بحث در این کارگاه‌ها بود.